Klantenservice

Bekijk hier alle veel gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op.

Geen resultaten gevonden

Aanleg / Techniek

  • Alles bekijken
    • Mag ik zelf bepalen waar het aansluitpunt komt?

      We kiezen in overleg het meest logische punt om aan te sluiten. Tijdens de schouwing door onze aannemer kun je je wensen kenbaar maken.

    • Wanneer word ik aangesloten?

      Na je aanmelding laten we weten wat de verwachte uiterlijke opleverdatum van je verbinding is. Als deze wijzigt, dan laten we je dat weten. Uiterlijk een jaar na de glasvezelweken sluiten wij aan, maar het liefst natuurlijk veel eerder! We laten je zo snel mogelijk weten wanneer we je aansluiten.

    • Krijgt iedereen glasvezel?

      ViberQ sluit je aan. Op glasvezel. Dat is wat we hebben, dat is wat we doen. Dus komt jouw adres positief uit de postcodecheck dan sluiten wij je aan. Op glasvezel.

Aanmelden

  • Hoe moet ik mij aanmelden?

    Het is eenvoudig. Tijdens de ViberQ Glasvezelweken kun je met jouw postcode en huisnummer zien of je je adres aan kunt melden. Als dat kan ben je nog maar een paar kliks verwijderd van een aansluiting. Je kunt je ook aanmelden bij één van de providers op ons netwerk. Zij zorgen er dan voor dat je ook door ons aangesloten wordt.

     

  • Is mijn aanmelding goed gegaan?

    Na je aanmelding via ons aanmeldformulier bevestigen wij de ontvangst. En zodra je aanvraag is verwerkt krijgt je daar ook een bevestiging van.

  • Ik kan mij nog niet aanmelden, wanneer wel?

    Als er (nog) geen Glasvezelweken op jouw adres zijn dan kunnen ze nog komen. Als je je gegevens achterlaat op onze website, nadat je de postcodecheck hebt gedaan, e-mailen we je als de glasvezelweken op jouw adres starten. Misschien wil je met een groep medebewoners van jouw straat, dorp of wijk het initiatief nemen voor ViberQ Glasvezelweken bij jullie in de buurt. Neem dan even contact met ons op!  Klik hier voor het starten van een eigen initiatief.

     

Algemeen

  • Wat is glasvezel eigenlijk?

    Glasvezel is een flinterdunne glazen vezel, zo dun als een haar. Met de snelheid van het licht wordt informatie verzonden door deze flinterdunne kabels. Laserlicht zorgt voor de uitwisseling van data. Met glasvezel kun je snel internetten, bellen en televisie kijken en ben je klaar voor de toekomst.

  • Wat zijn de voordelen van glasvezel?

    Glasvezel internetverbindingen zijn betrouwbaar en stabiel. Ze maken snel downloaden en uploaden mogelijk. Kijk ook op onze pagina over de voordelen van glasvezel!

  • Waarom is glasvezel zo belangrijk?

    Met een snelle internetverbinding via glasvezel ben je klaar voor de toekomst. Steeds meer zaken, onder anderen rondom gezondheidszorg, het onderwijs en de overheid worden online geregeld. We versturen en ontvangen steeds grotere hoeveelheden data, werken steeds vaker in de Cloud en we willen steeds beter beeld en geluid. Met glasvezel kan dit allemaal. Kijk ook op onze pagina over de voordelen van glasvezel!

  • Alles bekijken
    • Hoe snel is glasvezel?

      Glasvezel kan een oneindige stroom van informatie tegelijkertijd verwerken. De snelheid die bij jou past kies je bij de provider van jouw keuze. Welke provider je ook kiest, de aansluiting kan het aan!

    • Ik gebruik weinig internet, heeft glasvezel ook voordelen voor mij?

      Om klaar te zijn voor een toekomst waarin het gebruik van internet toe zal nemen, kan het ook voor jou interessant zijn om nu te kiezen voor een glasvezelverbinding. Ook voor TV kijken, radio luisteren en telefoneren bieden onze providers via glasvezel aantrekkelijke pakketten.
      Een woning met glasvezel is bij verkoop vaak aantrekkelijker dan een woning zonder snelle internetverbinding.

    • Is glasvezel ook geschikt voor zakelijk gebruik?

      Glasvezel internetverbindingen zijn bij uitstek geschikt voor zakelijk gebruik. Helemaal in combinatie met een zakelijke provider. Je kunt dan extra services afsluiten die passen bij je bedrijfsvoering.

Diensten / Providers

  • Alles bekijken
    • Zeggen jullie mijn huidige abonnement op?

      ViberQ zegt geen abonnementen op. Of je nieuwe provider die service wel verleent kun je nagaan bij de provider van je keuze. We adviseren om je huidige abonnement pas op te zeggen als je bericht van je nieuwe provider hebt over het aansluitmoment. Bij de meeste providers heb je 1 maand opzegtermijn. Ongeveer twee maanden voor de aansluiting krijg je bericht van ons. Op dat moment moet je een keuze voor een provider gemaakt hebben. Dit zou ook het moment kunnen zijn dat je je huidige abonnement bij je huidige provider opzegt.

    • Wanneer moet ik mijn huidige abonnement opzeggen?

      Ongeveer twee maanden voor de aansluiting krijg je bericht van ons. Op dat moment moet je een keuze voor een provider  op ons netwerk gemaakt hebben. Dit zou ook het moment kunnen zijn dat je je huidige abonnement bij je huidige provider opzegt . In de Algemene voorwaarden van je huidige provider staat wat de voorwaarden zijn van het opzeggen. Ga je voor veilig dan kun je je oude abonnement natuurlijk ook pas opzeggen als je aangesloten bent. Dit kost je dan wel een maand dubbele abonnementskosten.

       

Financieel

  • Kan ik betalen in termijnen?

    Wanneer er op jouw adres sprake is van een eigen bijdrage, is het mogelijk om in acht maandelijkse termijnen betalen. Zes van deze termijnen zal per maand voorafgaand aan de geplande aansluitdatum worden geïncasseerd en de overige twee worden in de maanden ná de aansluitdatum geïncasseerd.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Wanneer er sprake is van een eigen bijdrage, brengen we het tarief voor de aansluiting in rekening op het moment (of de momenten) die in het contract staat (staan). De betalingstermijn op alle facturen van ViberQ is 14 dagen en worden automatisch geïncasseerd.

  • Waarom verschilt de eigen bijdrage per adres?

    Het ene gebied is het andere niet. Op basis van de gemiddelde afstanden en mogelijke belemmeringen of juist voordelen (als het gaat om de aanleg) in het gebied wordt een scherpe prijs bepaald. Ook is het mogelijk dat er geen sprake is van een eigen bijdrage.

     

Storing / Schade

Glasvezelweken

  • Wat zijn de Glasvezelweken?

    Tijdens de ViberQ Glasvezelweken kun je je aanmelden voor een snelle glasvezelverbinding op jouw adres. We laten je vooraf weten wanneer we in jouw gebied actief zijn. En wees er op voorbereid, we doen je een messcherpe aanbieding, zodat niets een aansluiting van ViberQ nog in de weg staat.

  • Wanneer starten de Glasvezelweken?

    Als jij je kunt aanmelden tijdens de Glasvezelweken, dan informeren we je vooraf. Op deze website lees je alles over onze aanpak en onze acties in jouw gebied.

  • Hoe weet ik of ik mee kan doen met de Glasvezelweken?

    Alleen door ViberQ geselecteerde adressen kunnen meedoen met de Glasvezelweken. Als je post van ons krijgt dan weet je dat jouw adres mee kan doen. Als je de postcodecheck op onze website invult dan weet je het zeker en kun je je direct aanmelden voor zo’n razendsnelle glasvezelverbinding!

Antwoord niet gevonden? Neem contact met ons op.

Facebook

Snelle reactietijd

Telefoon Ma t/m vr 09:00 - 17:00 uur

Langere reactietijd

E-mail Reactie binnen 2 werkdagen

Adres Ma t/m vr 09:00 - 17:00 uur

Telefoon

Telefoonnummer: 088 – 011 78 88
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag 09.00-17.00 uur.

Persvragen? Kom in contact met onze persvoorlichter
via 088 – 011 78 83

 

Adres

Bezoekadres:
De Verbetering 1
9744 DZ Groningen

Postadres:
De Verbetering 1
9744 DZ Groningen